Boka utställarplats på Barnrättsdagarna 2025
Vill ni vara representerade på Barnrättsdagarna? Barnrättsdagarna 2025 kommer genomföras i Karlstad på Karlstad CCC som har stora ljusa ytor för utställare. Utställare kan boka monter i olika storlekar och priser enligt nedan.
Som utställare har ni möjlighet att visa material från er verksamhet som rör barn och unga samt anknyter till konferensens tema och innehåll.
Anmälan
Via denna länk anmäler ni er som utställare: Utställare – Barnrättsdagarna 2025
Via länken får ni även tillgång till utställarkartor där ni kan se placering av montrarna och boka den plats ni önskar.
OBS! Först till kvarn.
Monterpersonal (både de som ingår och extra – se info nedan) anmäls separat via denna länk: Monterpersonal – Barnrättsdagarna 2025
Kostnad
Se kostnader för de olika utställarpaketen samt vad som ingår nedan. Önskar ni vara fler utställarpersonal än de som ingår i respektive paket tillkommer en kostnad på 2 200 kr exkl. moms per person. Kostnaden gäller för max tre extraplatser för en utställarplats. Önskar man vara fler kan dessa anmälas som deltagare.
Längre ner på sidan hittar ni även länk för utbud och kostnader för att beställa extra utrustning till utställarplatsen.
Diamantpaketet (NYHET!)
Ni som väljer utställarpaketet Diamant får den största montern på totalt 15 kvm (5×3 m). I paketet ingår entrébiljett för två personer. Dessa två personer får även tillgång till samtliga föreläsningar i programmet och måltider. I montern ingår wi-fi, el, 7 st monterväggar (100×250 cm per montervägg), 1 st konferensbord (180x80cm) med duk, eller 2 st ståbord med svart el. vit strumpa och 2 st stolar/barstolar. Om ni önskar att beställa extra utrustning till montern gör du det via länken längre ner på denna sida.
OBS! Du som har ett diamantpaket kan skicka ett mail till jennie.persson@karlstadccc.se och meddela vilken typ av bord du vill ha – bord eller ståbord samt stol eller barstol.
För att synas under Utställare på barnrattsdagarna.se med extra information om er verksamhet skickar ni en kortare text till cecilia.andersson@allmannabarnhuset.se.
Ni har även även möjlighet att publicera en film eller bild tillsammans med en artikel (max en A4) på barnrattsdagarna.se och där ingressen kommer ligga med i ett av våra nyhetsbrev. Ni får även visa en kortare annons/film utan ljud som kommer att rulla på våra TV-monitorer under Barnrättsdagarna. Annonsen ska vara i PPT-format och widescreen (deadline är en vecka innan konferensens start). Maila materialet till cecilia.andersson@allmannabarnhuset.se och för mer information.
Pris exkl. moms: 48 000 kr (inkl. moms: 60 000 kr)
Guldpaketet
Ni som väljer utställarpaketet Guld får en stor montern på totalt 12 kvm (4×3 m). I paketet ingår entrébiljett för två personer. Dessa två personer får även tillgång till samtliga föreläsningar i programmet och måltider. I montern ingår wi-fi, el, 6 st monterväggar (100×250 cm per montervägg), 1 st konferensbord (120x45cm) med duk, eller ståbord med svart el. vit strumpa och 1 st stol/barstol. Om ni önskar att beställa extra utrustning till montern gör du det via länken längre ner på denna sida.
OBS! Du som har ett guldpaket kan skicka ett mejl till jennie.persson@karlstadccc.se och meddela vilken typ av bord du vill ha – bord eller ståbord samt stol eller barstol.
För att synas under Utställare på barnrattsdagarna.se med extra information om er verksamhet skickar ni en kortare text till cecilia.andersson@allmannabarnhuset.se.
Med guldpaketet får ni även möjlighet att publicera en film eller bild tillsammans med en artikel (max en A4) på barnrattsdagarna.se och där ingressen kommer ligga med i ett av våra nyhetsbrev. Ni får även visa en kortare annons/film utan ljud som kommer att rulla på våra TV-monitorer under Barnrättsdagarna. Annonsen ska vara i PPT-format och widescreen (deadline är en vecka innan konferensens start). Maila materialet till cecilia.andersson@allmannabarnhuset.se och för mer information.
Pris exkl. moms: 34 000 kr (inkl. moms: 42 500 kr)
Silverpaketet
Ni som väljer utställarpaketet Silver får en mellanstor monter på totalt 9 kvm (3×3 m). I paketet ingår entrébiljett för två personer. Dessa två personer får även tillgång till samtliga föreläsningar i programmet och måltider. I montern ingår wi-fi, el, 1 st konferensbord (120×45 cm) med duk och 1 st stol.
OBS! Du som har ett silverpaket kan byta ut ditt konferensbord till 1 st ståbord inkl. strumpa (vit el. svart) mot en avgift. Valet gör du via länken för beställning av extra utrustning till montern längre ner på denna sida.
För att synas under Utställare på barnrattsdagarna.se med extra information om er verksamhet skickar ni en kortare text till cecilia.andersson@allmannabarnhuset.se.
Med silverpaketet får ni även ha med en banner (mått: 900×300 px) i ett av våra nyhetsbrev i slutet på januari, februari eller mars. Skicka bannern till cecilia.andersson@allmannabarnhuset.se och meddela vilket nyhetsbrev ni önskar vara med i (deadline är den 20:e i önskad månad).
Pris exkl. moms: 24 000 kr (inkl. moms: 30 000 kr)
Bronspaketet
Ni som väljer utställarpaketet Brons får en monter på totalt 6 kvm (3×2 m). I paketet ingår entrébiljett för en person som även får tillgång till samtliga föreläsningar i programmet och måltider. I montern ingår wi-fi, 1 st konferensbord (120×45 cm) med duk och 1 st stol.
OBS! Du som har ett bronspaket kan byta ut ditt konferensbord till 1 st ståbord inkl. strumpa (vit el. svart) mot en avgift. Valet gör du via länken för beställning av extra utrustning till montern nedan.
Pris exkl. moms: 16 000 kr (inkl. moms: 20 000 kr)
Beställning av extra utrustning
Utställare ansvarar själva för beställning av extra utrustning till montern, se länk: https://www.trippus.net/barnrattsdagarnaextramaterial. Via länken gör du beställning av det montermaterial du vill hyra utöver det som ingår i det valda paketet. När du gör din beställning så fyller du i dina fakturauppgifter så skickar Karlstad CCC fakturan direkt till er. OBS! Beställning av extra utrustning kan göras senast 21 mars. Beställning av montermatta i annan färg än grafitgrå behöver göras senast 10 mars på grund av leveranstider.
Tider och adress för riggning och leveranser
Material kan tas emot på Karlstad CCC tidigast torsdagen den 27 mars 2025. Materialet ska vara tydligt märkt med er organisation och monternummer (monternummer hittar ni i er anmälan).
Adressen för leveranser till KCCC är:
Karlstad CCC
Barnrättsdagarna
Företagsnamn + monternummer
Er kontaktperson + telefonnummer
Tage Erlandergatan 8 D
652 26 Karlstad
Leveranstider: kl. 09-16
Telefonnummer för leverans: 054-22 21 00
Riggning av montern kan ske tidigast på måndag den 31 mars mellan kl. 11-17. Alternativt på tisdag den 1 april mellan kl. 7:15-8:30. Nermontering tillåts tidigast efter kl. 14:00 onsdagen den 2 april.
Utställare ansvarar själva för beställning av bud och utskrift av retursedlar.
Märk sändningen tydligt med organisation och returadress.
Allt material behöver lämna Karlstad CCC senast kl. 16.00 den 3 april.
Avbokningsvillkor
Det är möjligt att avboka sitt utställarpaket kostnadsfritt fram till den 11 januari. Avbokning som sker därefter krediteras i den mån platsen kan återsäljas till annan utställare. Om inte debiteras en avbokningsavgift motsvarande 50 % på bekräftat belopp. Avbokning och eventuella ändringar måste göras skriftligt.
Frågor
Om du har några frågor kontakta Cecilia Andersson, Stiftelsen Allmänna Barnhuset på 070-675 97 87 eller cecilia.andersson@allmannabarnhuset.se.
Välkomna!